Plan dnia:

6:30 – 8:30 – schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy swobodne, rozmowy indywidualne z dziećmi

8:30 – 9:00 – czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania, śniadanie

9:30 – 10:30 – zajęcia dodatkowe/ spacer, obserwacja przyrody, zabawy na placu zabaw

10:30 – 11:00 – zajęcia dydaktyczne w grupie młodszej realizowane według programu nauczania; w grupie starszej ćwiczenia gimnastyczne, taneczne, ćwiczenie motoryki małej i dużej;  prace plastyczne

11:10 – 11:30 – czynności higieniczne, zupa, mycie zębów,

11:30 – 13:15 – leżakowanie w grupie młodszej (czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej); zajęcia dydaktyczne w grupie starszej – realizowanie programu nauczania, nauka literek, cyferek, rozwijanie motoryki małej, prace plastyczne.

13:15 – 13:30 – czynności higieniczne, przygotowanie do II dania

13:30 – 14:00 – II danie i deser

14:00 – 15:00 – układanki, magiczny dywan, zabawy ruchowe

15:00 – 17:00 – zabawy swobodne, indywidualna aktywność dzieci, pożegnanie dnia w przedszkolu .

Plan dnia:

6:30 – 8:30 – schodzenie się dzieci do żłobka, zabawy swobodne, rozmowy indywidualne
z dziećmi

8:30 – 9:00 – czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania, śniadanie

9:30 – 10:30 – zajęcia dodatkowe/ spacer, obserwacja przyrody, zabawy na placu zabaw

10:30 – 11:00 – zajęcia dydaktyczne, ćwiczenia gimnastyczne, taneczne, ćwiczenie motoryki małej i dużej;  prace plastyczne

11:10 – 11:30 – czynności higieniczne, zupa, mycie zębów,

11:30 – 13:15 – leżakowanie

13:15 – 13:30 – czynności higieniczne, przygotowanie do II dania

13:30 – 14:00 – II danie i deser

14:00 – 15:00 – zabawy ruchowe

15:00 – 17:00 – zabawy swobodne, indywidualna aktywność dzieci, pożegnanie dnia w żłobku

Plan dnia:

6:30 – 8:30 – schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy swobodne, rozmowy indywidualne z dziećmi

8:30 – 9:00 – czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania, śniadanie

9:30 – 10:30 – zajęcia dodatkowe/ spacer, obserwacja przyrody, zabawy na placu zabaw

10:30 – 11:00 – zajęcia dydaktyczne w grupie młodszej realizowane według programu nauczania; w grupie starszej ćwiczenia gimnastyczne, taneczne, ćwiczenie motoryki małej i dużej;  prace plastyczne

11:00 – 11:30 – czynności higieniczne, zupa, mycie zębów

11:30 – 13:30 – leżakowanie w grupie młodszej (czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej); zajęcia dydaktyczne w grupie starszej – realizowanie programu nauczania, nauka literek, cyferek, rozwijanie motoryki małej, prace plastyczne.

13:30 – 13:45 – czynności higieniczne, przygotowanie do II dania

13:45 – 14:00 – II danie

14:00 – 15:00 – układanki, magiczny dywan, zabawy ruchowe

15:00 – 15:20 - podwieczorek

15:20 – 17:00 – zabawy swobodne, indywidualna aktywność dzieci, pożegnanie dnia w przedszkolu .

Program nauczania

Każdy z nas wie, że pobyt dziecka w przedszkolu nie jest skupiony tylko na zabawie. W celu zapewnienia jak najlepszych warunków do wielopłaszczyznowego rozwoju dziecka powinien zostać wprowadzony odpowiedni program nauczania.

W naszym przedszkolu nauczyciel przedszkolny realizuje program nauczania na Przewodniku metodycznym – „Nowi Tropiciele”, którego autorem jest Barbara Dankiewicz, pod wyd. WSiP. Jest to przewodnik dedykowany dla przedszkolaków w wieku od trzech do sześciu lat. Materiał, który łączy treści z zakresu wychowania, opieki i dydaktyki, został przygotowany tak, aby wspierać rozwój dziecka w każdym z obszarów opisanych w podstawie programowej: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym, a także wspomagać rozwój umiejętności i twórczego myślenia. Treści w cyklu są ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności, dają możliwość indywidualizacji pracy z dzieckiem i grupą.

Scenariusze, które są zamieszczone w Przewodnikach metodycznych stanowią bank pomysłów na zajęcia z dziećmi od początku września do końca czerwca.

Tematy tygodni oraz dni w cyklu Nowi Tropiciele są takie same we wszystkich grupach wiekowych, dzięki czemu nauczyciel przedszkolny pracuje z całą grupą jednocześnie dostosowując materiał do możliwości poznawczych każdego z dzieci.

Dodatkowo oprócz tematyki zamieszczonej w Przewodniku, nauczyciel realizuje program z Kalendarza Świąt nietypowych.

Przedszkolaki biorą również aktywny udział w zajęciach dodatkowych takich jak: język angielski, logopedia oraz tańce. Zajęcia odbywają się w następującym wymiarze czasowym:

- język angielski – 2 x 30 min. w tyg.,

- logopedia – 1x 60 min. w tyg. z podziałem na dwie grupy,

- tańce – 1x 30 min. w tyg.

Zajęcia dydaktyczne zajmują ok 1/5 pobytu dziecka w przedszkolu w wymiarze tygodniowym. Dodatkowo realizowana jest praca indywidualna, ćwiczenia uzupełniające czy nadrabianie zaległości. Każda sytuacja, nawet poza realizacją programu planu dydaktycznego jest kształcąca dla dziecka- swobodne zabawy uczą samodzielności oraz rozwijają kreatywność, a także umiejętność wyrażania siebie, która jest niezbędna nie tylko podczas zabaw, ale w całym dorosłym życiu.

Nasi partnerzy

Instytucje UE

Gościmy u nas

Odwiedza nas 8 gości oraz 0 użytkowników.

Licznik odwiedzin

Odsłon artykułów:
424504



Powered by Joomla!®. Designed by: business web hosting indian dedicated reseller Valid XHTML and CSS.